Zajímá vás Vesmír? Přečtěte si páté číslo časopisu Raketa

5. únor 2016

Časopis pro děti chytrých rodičů.

Milí kluci, holčičky a holky, zdraví vás vaše Knižní záložka.

„Venku konečně mrzne, jen praští,“ oznamovala jsem vám před pár dny, kdy jsem se pro závěj nedokázala prokopat ke garáži a sousedovic kočka jménem Otík po ránu vždycky jen zkusmo vystrčila čumáček na ulici a rychle zas zacouvala do tepla domova. Tak ten Otík v těchto teplých zimních dnech zázrakem ožil a kouká, kde by lapil nějakého předčasně procitlého ptáčka.

A z nakladatelství Labyrint přišla obálka nápadného tvaru a z ní za růžek čouhala raketa… pardon, Raketa s velkým „R“ na začátku, konkrétně Raketa číslo 5, časopis pro děti chytrých rodičů. Na obálce má opravdovou raketu, která zřejmě před chviličkou přistála na cizí planetě, protože na černé obloze v dáli lze rozpoznat Zemi, Zemi s velkým „Z“ na začátku. A u rakety stojí kosmonaut, nebo možná astronaut - podle toho, odkud pochází. Sotva časopis otevřete, vypadne list barevných nálepek. Asi si nalepím tu s potápěčem. Třeba na nohu.

Astronom a astrofyzik Jiří Grygar vysvětlí, proč je vesmír nekonečný a že na zimní obloze svítí nejkrásnější souhvězdí celé oblohy Orion a v něm je řada jasných hvězd připomínajících motýla, který letí vodorovně. Poblíž Orionu blíže k obzoru svítí nejjasnější hvězda oblohy Sirius. A napravo, trochu výš nad Orionem, je vidět krásná hvězdokupa Kuřátka neboli Plejády.

Uvnitř Rakety číslo 5 se skrývá hra Velký třesk aneb Pojď se vydat na dobrodružnou cestu vesmírem, dále recept na zázvorové perníčky a horkou čokoládu, dozvíte se, jak to bylo se psy ve vesmíru, a ještě leccos. A Raketa se se svými čtenáři rozloučí rýmovanou hádankou Kdo přijede do Afriky.

Kdo přijede do Afriky?
Uslyší tam ententýky.
Kokos v mlíku, pepř v cedníku, nemáme tu elektriku.
Měsíc škádlí noc, svítí trochu moc.
Ryba světlo polyká, luna mizí bůhví kam.
Srpek světla nad námi propíchá tmu hvězdami.
A kdo nebe sešije?
Slunce, když tmu vypije.

Na shledanou za týden se těší vaše Knižní záložka.

autor: jak