Matematika do ruky

19. říjen 2016

Výuková metoda prof. Hejného míří na tablety.

Lidé, kteří šíří způsob výuky matematiky podle prof. Hejného (h-mat), a lidé, kteří vyvíjejí výukové hry pro digitální přístroje (TechSophia), se sešli při tvorbě počítačové hry „Matemág“. Ta je na principech Hejného metody postavena. „My rozumíme příběhovým hrám a výukovým aplikacím a oni rozumí výuce matematiky. A toto spojení myšlenek vcelku přirozeně vyústilo do hry s hlavním hrdinou Matemágem,“ popisuje proces vzniku designer, scenárista a spoluautor aplikace Tomáš Sýkora.

Proč tablety?

„Mají tu výhodu, že jsou dostupné, aplikace se dají snadno šířit,“ říká Sýkora. „Jednomu dítěti může vyhovovat, když s ním komunikuje spolužák, druhému, když rodič nebo učitel a některé děti jsou více motivované k práci s elektronickými zařízeními.“ Toho si je profesor Hejný vědom a i proto projekt podporuje.

„Pana profesora nové technologie zajímají. Čas od času se s ním sejdeme, ukážeme mu, jak jsme pokročili, a on nám dá zpětnou vazbu,“ dodává spolutvůrce hry.

Rodič nemusí, ale může

Matemág je postaven tak, aby bylo dítě ve věku 6–8 let schopné si poradit bez asistence. Rodič, který Hejného metodu nezná, se tudíž nemusí obávat potomkovi aplikaci stáhnout. Aktivitě se ale meze nekladou. Můžete například dostávat e-mailová upozornění, kde se vaše dítě ve hře nachází, jakou cestu už v příběhu urazilo a o čem se s ním tím pádem bavit. Podle tvůrců může být totiž hra i iniciátorem komunikace v rodině.

Více se dozvíte z rozhovoru sTomášem Sýkorou, scenáristou a spoluautorem aplikace Matemág.

Spustit audio