Jak se protančit matematikou

Projekt Centra choreografického rozvoje nazvaný „Škola tančí“ je příležitostí pro učitele, děti a choreografy. Vychází z předpokladu, že jakákoli informace se do mozku lépe vstřebá, když výuku provází pohyb.

Jak roztančit české školství? (ilustrační foto) - Foto: Pavel Hejný Jak roztančit české školství? (ilustrační foto) ©

Otoč se o jednu čtvrtinu! 

„Každý většinou vnímá jen krásu tance, ale už se neví, že může rozvíjet i další části mozku, nejen tu intelektuální. Otočka nebo kotrmelec vám dají konkrétní pocit, ze kterého můžete jít do abstrakce,“ říká ředitelka Centra, tanečnice a choreografka Marie Kinsky. 

„Tělo v pohybu je neskutečně kreativní prostředek k poznávání, pochopení, zapamatování a názornosti,“ dodává vedoucí projektu Markéta Kafková. Tělo se může otočit o 360°, což je kruh. A kruh se dá rozdělit zlomky na různé díly. Dítě tak například díky otočkám daleko lépe pochopí, co je polovina a co osmina.  

Tanec odkrývá poklady 

Pohyb mnohdy odhalí věci, které zatím v třídním kolektivu zůstávaly skryty. „Učitelé i ostatní žáci jsou často překvapeni, že dítě, které se třeba jevilo jako ‚komplikované‘, je dokonalé v propojování kolektivu, nebo má neskutečné pohybové schopnosti a kreativitu,“ říká Markéta Kafková. 

„Zejména u pubertálních chlapců je ale určitě ze začátku lepší mluvit o pohybu a teprve, když ta kvalita přijde, nazvat ho tancem,“ usmívá se Marie Kinsky.
 

Jak roztančit české školství? 

Dostat tanec do našich škol není lehké. Spousta pedagogů naráží na to, že musí splnit daný objem práce a naučit děti konkrétní znalosti. „Snažíme se proto oslovovat učitele, o kterých víme, že chtějí výuku obohatit o nějakou alternativu,“ vysvětluje vedoucí projektu. 

Učitelé, kteří už projektem prošli, jsou pak jakýmisi ambasadory a šíří nadšení dál. „Dokud si lidé projekt nevyzkouší a nezjistí, že to není příliš administrativně nebo časově náročné, moc se jim do toho nechce,“ přiznává Kafková. 

V rozhovoru s Marií Kinsky a Markétou Kafkovou z Centra choreografického rozvoje mimo jiné uslyšíte, jak se pracuje s počátečním studem, co se děje na závěr kurzu a ve kterých předmětech se tančí nejčastěji. 

Přehrát

Jak se protančit matematikou. Vstřebává se učivo matematiky lépe, když je do výuky zapojen pohyb? O kreativním projektu Škola tančí si Monika Valentová povídá s ředitelkou Centra choreografického rozvoje Marií Kinsky a vedoucí projektu Markétou Kafkovou.

Vysílání

 

Archiv

Audio archiv

Kamery

Pusť si video

Další videa na YouTube

Vysíláme Live
On Air
Zavřít